الآهات


أه من لقاك فى أول يوم ونظرتك لي بعنيك
خاصم عيوني ليلتها النوم وبت اسأل روحي عليك
يا هل ترى راح يعطف على فؤاد متلهف
تقول لي روحي آه
وارجع واسأل عقلي هوه الزمان حيروق لي
آه آه آه
واقول لقلبي يا قلبي حبه يعادل حبي
يقول لى قلبي آه
العقل يا ربي ضايع ومتبدد
والقلب فى جنبي يسكت ويتنهد
آه من لقاك فى أول يوم ومن رجايا ومن حبي آه
وآه لما بلغت آمالي وفرحت بك والجو صفالي
ومليت كاساتك وسقيتها لي
آه من حلاوتها آه من قساوتها
اشرب إيدي كاس يرويني واشرب بإيدك كاس يكويني
بات السرور كله بينى وبينك متقسم
والزهر ويانا ينظر لنا ويتبسم
والطير يغني لي والموج يقول وياه آه
يادي النعيم اللي وجدناه واللي دخلنه آه
وآه لما منعت ودادك والانس ده اتبدل ببعادك
غالطت حسادي وحسادك
اصبر واتظاهر بالفرح والبهجة
والصبر فى الظاهر والمر فى المهجة
تعالي شوف الطير اهو نام من قبل وقت النوم فى ظلام
واتبدل الزهر البسام لا عطر ينعش ولا أنغام
دا الانس كان انت والانسجام انت
والزهر كان انت والابتسام انت
ما احسبش دا كله فى يوم يضيع مني
واجرى ورا ظله اللي ابتعد عني
ما تقول لى فين انت
آه يا للي اسست وهديت آه يا للي عمرت واخليت
آه يا للي اضحكت وابكيت آه من رضاك وصدودك آه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق