ياللا نضحك






بيقولك




- مره واحد صعيدى سافر فرنسا فعاكس واحد قلتله سوفاج قالها لا سوهااج


- أيوه يا بابا ماما في القسم , ليه يا أبني ؟؟
عشان قضيه صفيه علشان اختي زهره وأزواجها الخمسه
ليه؟
لأنها جابت لنا العار ولما شافتني قالت لي حرمت يا بابا أنا كنت ملكه في المنفي اتعرفت علي امرأه في ورطه وقالت لي عفوا مازلت انسه وكانت عايشه في مملكه الجبل وعاشت أجمل قصه حب وقالت لي عايزه أتجوز من كابتن عفت لكن عرفت سر اختفاء ...سعيد مهران من جريده... نص أنا ونص هو
و جوز ماما كان عايش بره الدنيا وكان نايم علي ريش نعام لأنه كان همام شيخ العرب و هو ... أغلي من حياتي

- مرة فار ماشى مع خطيبته فى الغابة وفجاة لاقى الاسد الامريكي فحب يعمل
راجل قدام خطيبته فراح للاسد قاله: انت يا حيوان
الاسد رد قاله: انت بتشتمنى انا ؟؟
رد الفار وقاله: ايوة بقلك انت و مشى الفار وراح وصل خطيبته
لبيتها وهو راجع قابله الاسد قالوا : انت كنت بتشتمنى انا يا فار؟؟ قالوا:
... لا والله دا انت ملك الغابة هو حد ي...قدر يشتمك؟؟
أنا بس كنت بعمل شويتين كدا قدام البت .. انا اسف وهات راسك
ابوسها طلع الفار على راسوا عشان يبوسها فلقى خطيبتوا معديه فقال للاسد: هتسكت ولا ادوس على راس امك دلوقتي ؟


- واحد راح للدكتور و قاله "كل منطقة في جسمي بتوجعني يا دكتور " كشف الدكتور عليه مفيش حاجة
سأله الدكتور تاني "فين المنطقة اللي بتوجعك"، قاله "هنا و هنا و هنا" و هو
بيشاور بصباعه في كل مكان و قاله "بص يا دكتور حتي راسك بتوجعني" فاكتشف
الدكتور إن صباع المريض مكسور


- واحد غبي بيشتغل نجار ... وهوا شغال وقع منه مسمار ع الارض ... راح باصصله وقاله تعاال , ماردش عليه , قاله يامسمار ربنا يهديك تعال ... ماردش ... راح رامي عليه باقي علبه المسامير وقالهم ... هاتولي الكلب ده


- واحد بيقول لابوه مش هروح المدرسه تانى , قاله ليه ياحبيبي ؟
الولد قاله المدرس بيقول عليا غبى ومابفهمش ...
ابوه قاله هاجى معاك واشوف الموضوع , سأل المدرس انت بتقول على ابنى
غبى ليه ان شاء الله ؟
قاله هثبتلك انه غبى , راح المدرس قال للواد انزل شوفني فى مكتب
المدير وتعال
راح الولد وجه وقاله انتا مش تحت يا استاذ راح ابوه قاله والله... ؟
طب انزل شوفه فى الحوش

- واحد فشار اوي بيحكي لاحفاده ويقولهم : زمان وانا شباب كنت في الغابه ... طلعلي اسد كبير اوي ومفترس اوي قالي يا اما اكلك يا اغتصبك ... قالوله ها ياجدو وعملت ايه ؟ قالهم خليته ياكلني طبعا ... انتو مفكرين الشرف لعبه ؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق