من مسطول لسكران لمحشش يا قلبى ما تحزن

- حشاش بيقول لصاحبه:
انا حلمت امبارح أننا بقينا فنانين .. أنت فنان تشكيلي ..... وأنا فنان أشكيلك
 

- مرة واحد بيموت جمع أولاده كلهم علشان يوصيهم فنادي علي أكبرهم وقال له
أمسك عود الحطب ده وأكسره ، الولد مسكه كسره
 قاله أمسك عشر وأكسرهم  مسكهم كسرهم
 الأب : أمسك 100 عود وأكسره ، الولد مسكهم وكسرهم ، فرد
الأب وهو ينظر لأولاده الأخرين : طول مامعاكم البغل ده مايتخفش عليكم
 

- واحد اهبل قالوله الحق مرااتك قاعدة مع صاحبك فى الجنينه
راح بسرعه ورجع يقولهم هم شجرتين عملتوهم جنينه
 

- مسطول مسك مرايا قال :الوش دة مش غريب عليا
صاحبه مسك منه المرايا قاله:انت غبى دة انا
 

- مساطيل بيكتبوا محاضرة وراء الدكتور كل ما يمسح السبورة يقطعوا الورقه
 

- طريقة تعذيب الفتاه المصرية.. أربطها وخلى الموبايل بتاعها يرن
 

- واحدة بتعيط فاخوها بيقولها بتعيطى لية؟
 قالتلو جوزى بيكدب عليا امبارح بسألو انت كنت بايت فين؟
قالى عند محسن
وانا اللى كنت بايتة مع محسن طول الليل
 

- مرة ولد بيسال مامته انا جيت ازاي
 قلتلوا احنا حطينا شوية سكر علي الارض وفي اليوم اللي بعد لقيناك جيت
فالواد حط سكر علي الارض في اليوم اللي بعده
لقي صرصار راح قالوا لولا انت ابني كنت دوست عليك


  - مرة واحد حرامي راح يسرق باب واحد مسطول
  اخد الباب الحرامى و طلع يجري والمسطول قعد يجري وراه، وفجأة الاتنين تعبوا
 فقعد الحرامي يستريح، و التاني المسطول راح جاي عنده و قعد يخبط على الباب
 و هو بيقولو ...أفتح يا جبااااان
 

- واحد سكران قاعد بيشرب خمرة وعنده بغبغان كل شويه البغبغان يقوله
 هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك
 البغبغان يقوله هات كاس
 يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك جرس الباب رن قام يفتح فالبغبغان مسك الازازه شربها فلما المسطول رجع قاله ايه ده ؟ قام البغبغان قاله شربت الازازه وادى الريش اللى انت قارفنى بيه أهو


  - مرة اثنين مساطيل قاعدين على القهوة
 فواحد بيقول للتانى فيك من يكتم السر ، فقالة فى بير ، قالة بصراحة محتاج عشرة جنية قام المسطول التانى لافف وشه وقايل ولا كأنى سمعت حاجة
 

- اتنين سكرانين بيتفرجو علي نشرة الاخبار فالاول بيقول للتاني هيه النشره طولت اوي كده ليه، التاني قاللو اظاهر انها الحلقه الاخيره
 

- سكران بيتمنى رمضان يبقى زى كاس العالم كل اربع سنين وكل مره فى بلد
 

- واحد غبي كان بيدق مسمار في الحيطه فوقع فقاله تعالى ما جاش
 تعالى ما جاش، قام جاب شويه مسامير ورماهم عليه وقالهم...هاتووووووه
 

- محشش قطع رأس أخوه وهو نايم...وقعد يضحك
ويقول:
 هيتجنن لما يصحى الصبح وميلقهاش !!
 

- اتنين بيحششوا الأول بيقول للتاني
 الحشيش ده جامد فالتاني قاله مانا لسه مطلعه من الفريزر
 

- مساطيل سايقين عربيه نقل فالاول بيقول للتاني خالي بالك هتخبط في شجره ...خالي بالك هتخبط في شجره.........
خالباااااااااااااااااااااااااااالك
التاني: والله انت الي سايق والله انت الي سايق والله انت الي سايق 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق