اضحك ولا يهمك





- مره واحد صعيدى قابل واحده أجنبيه سألها :
 أنتى منين ؟؟
قالته : وااااات
قالها : أجدع ناس الوتاوته دول


- مذيعه بتسأل صعيدى :
 احمد زويل أخد جايزه نوبل فى ايه ؟؟ قالها فى علبه قطيفه حمرا


- مره واحد بيوصل خطيبته لغايه بيت اهلها
اول ما وصلوا راح راكن على الحيطه قدام العماره
وقالها : عايز بوسه كبيررررره وانا امشى
البنت قالتله : لالا عيب بابا يزعل
الخطيب : هو بابا شايفنا دلوقتى ؟
قالتله بدلع : لالا .. بس فى جيران ممكن يشوفونا
ويقولوا لبابا .
قالها : ما أنا مش ماشى غير لما اخد البوسه بتاعتى
المهم فضلوا على كده كتير .. هو ساند على الحيطه ومش عايز يعديها .. وهى تقلانه عليه
مش عايزه تديله البوسه
شويه كده نزلت بنت من العماره
طلعت الاخت الصغيره لخطيبته .. فتحت باب العماره
وقالت للواد :
ازيك يا عمووو بابا بيسلم عليك وبيقولك
لو مش راضيه تبوسك انا ابوسك
ولو مش عجبك انا أختى التانيه تبوسك
ولو مش عجبك اختى التانيه ممكن ماما تبوسك
ولو مش عجبك ماما تبوسك بابا نفسه يبوسك
بس علشان خاطرى اوعى كتفك من على جهاز الانتركم
علشان العماره كلها سمعتك يا ابن المفضوحه


- مدرس سأل طالب : فى اى فصل يسقط المطر ؟؟
قاله فى الفصل اللى ملهوش سقف




- جماعه فشارين بيصيعو على بعض:
انا ابويا الناس اول ما تشوفه تسقف له!
وانا ابويا كل الناس توطى له!
وانا ابويا اول ما يدخل الناس اللى قاعده كلها تقوم واقفه على حيلها وتجرى عليه!
طلع الاول ابن جرسون والثانى ابن حلاق والثالث بيقول ان ابوه اتوبيس!


- مره واحد فشار اوي جاله واحد صاحبه قعد يقوله امبارح جالي ابو لهب
و حنظله و كنا بنتغدا مع بعض قاله يا عم انت هتشتغلني قاله
و هشتغلك ليه امبارح كنا على طرابيزه واحده صحبه كان هيتجنن
المهم نزل من عنده لقى ابن الراجل قاله صحيح الكلام ده قاله
كلام ايه يا عمو قاله ابوك امبارح جاله ابو لهب و حنظله وكانو بيتغدو مع بعض؟
قاله بصراحه يا عمو مش عارف بس انا امبارح
لقيت موكب من كام ناقه كده وكان مكتوب عليهم ملاكي قريش


- مره واحد جاي بسياره مفتوحه واخر موديل دخل على مطعم فعصابه سرقت سيارته
رفع المسدس وقال لو ما رجعتولي السياره رح اعمل
فيكو ذى ما عملت في اوروبا.
العصابه خافت ورجعت السيارة .. نط واحد وسأل؟
وعملت إيه في أوروبا ؟ قال : روحت مشي


- مرة ثلاثة فشارين راحوا الجبل واحد اعمى و واحد اطرش وواحد اقرع
الاعمى قال انا شايف النملة التى فوق الجبل
و الاطرش قال انا سامع دبتها والاقرع قال أنا شعرى وقف من كتر الكدب 



- واحد فشار بيحكي مغامراته لصاحبه الغلس
الفشار : كنت ماشي مره في الصحرا طلع عليا اسد فضلت اجري اجري لغايه
ما لقيت عماره طلعت فيها
الغلس : يا كداب هو في الصحرا في عماره
الفشار : اه اسف فضلت اجري اجري لغاية ما لقيت شجره طلعت فوقها
الغلس : قال له يا كداب هو في الصحرا في شجره
الفشار : اه اسف فضلت اجري اجري لغايه ما لقيت جراج دخلت فيه
الغلس : يا كداب هو في جراج في الصحرا
الفشار : فضلت اجري اجري لغاية ما أكلني ارتحت


- الزوجه لزوجها :
ياريتنى جريدة عشان اكون فى ايدك كل يوم الزوج: ياريتك نتيجة اغيرها كل سنة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق