كل ده على الصعايده ؟؟؟

- اربعه صعايدة راحو محطة مصر
 فشافو القطر طلع قعدو يجرو يجرو يجرو لحد لما تلاتة
حصلوه وواحد بس ملحقش بس كان بيضحك اوى اوى
سالوه انت ليه بتضحك,
قالهم :اصلهم كانو جايين يوصلونى



- اتنين صعايدة بيلعبوا شطرنج الأول:هاع موتلك الحصان,
التانى خرج ورجع بعد ساعه,
وقاله:هاع سممتلك الماعز





- مرة اتنين صعيدة بيلعبو على الطرق السريع
الى يتخبط مرتين يطلع برة

 

كفايه كده على الصعايده ونغير بقا عشان
 محدش يزعل مننا

 

- شيخ قبيله جمع القبيله وقالهم لو فينا واحد غبى ندبحه
سال واحد 3+5 كام قال 8
 كل القبيله قالوا اديلوا فرصه تانيه

 
- طفل فى الحضانه
بيحب المس بتاعته
قالتله: أنا مبحبش العيال الصغيره
قالها: وأنا مش مستعجل على الخلفه  


- اليسا وهيفاء وهبي ونانسي عجرم راكبين قطر وبيكلموا عن فارس أحلامهم
إليسا قالت : نفسي أتجوز ضابط
هيفا قالت : نفسي أتجوز صيني
نانسي قالت : نفسي أتجوز لاعب كرة مشهور
سمعهم واحد متطفل دخل عليهم وقالهم معاكوا العقيد شونج يونج الشهير بأبوتريكة

 

- مره واحده حامل ابنها الصغير بيسألها
ايه اللي في بطنك ده يا ماما قالتله :ده أخوك يا حبيبي..
تاني يوم و هوه في المدرسه المدرس سأله:انت عندك اخوات؟
قاله:كان عندي واحد بس ماما أكلته

 

- مرة واحد بيقول لمراته
 تصوري جارنا بيقول انه خان مراته مع كل ستات العمارة الا واحدة
قالتله:لازم الوليه الرخمة اللي في السادس

 

واخيرا مساء الفل على الحشاشيييييين


- محششين قعدين واحد نط وقال: كبسه في صوت بوليس انتو سمعين؟
قالو: سمعين... تمنين... تسعين
راح مصرخ وقال: اعملو حاجه دول زنؤونا
قالو: زنؤنا... زناتانيه... زناتالته
خدتهم الشرطه وقال للشله:
اوعي حد فيكم يجيب سيرتي
قالو: سيرتي... فورتي... فيفتي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق