يا صبااح الخير ياللى معانااا







- صعيدي دخل يجري على أبوه وهو مبسوط اوي وقال له : أحب أبشرك يا بوي اكتشفت إني عبقري

قال له أبوه :اذاى ؟؟
قال له : تعرف اللعبة اللي على شكل صورة مقطعة أجزاء وأنت عليك تجمعها
لحد ما تطلع معك صورة مضبوطة ؟
قال له أبوه : آه بعرفها فيها ايه؟
قال له : من سنتين بديت فيها واليوم خلصتها
يعني أخذت معي بس سنـتـيـن قال له أبوه : سنتين ؟
مش كتير سنتين يا ولدي ؟
قال له : لأ مش كتير
هما كاتبين ع اللعبة من 4 إلى 7 سنوات




- في اتنين مساطيل الأول سقط بالخزان
والثاني راح يستناه عند الحنفية




- بنت بتسأل حبيبها هتفضل تحبنى حتى بعد الجواز
قالها دة لو جوزك معندوش مانع




- مرة واحد صعيدي بيهزر مع مراته
رماها من الدور العاشر شوية ولقاها طلعتله وقالتله والله ما نا لاعبه معاك تاني




- واحد محشش شغلته يبيع مواد تجميل
مقابل أحذية مستعملة
جلس يدور بالشوارع ويقول حلي وجهك بجزمة قديمة




- وحده أشترت موبايل من ورا جوزها
فحبت تعمله مفاجأه حلوه
دخلت الحمام وإتصلت بيه
وقالتله ألو حياتي
قالها إتصلي بعدين البقره في الحمام




- مره واحده عجوزه أغتصبوها شباب
سألها المحامى بما تطالبين ؟
قالت بأعاده أحداث الجريمه



- عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه
بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت
لقى العروسة قاعدة،
قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد!




- اتنين محششين بيتفرجو على مطش فالمذيع بيقول "دربكه فى الدفاع، دربكه فى خط الوسط، دربكه فى الهجوم، أوبااااا جوة الجون" فالمحشش قال لزميله "إظاهر ان دربكه ده لعيب ميه ميه




- مسطول بيقول لصاحبه :
يا أخى أمبارح دخلت فيلم هندى هايل
بتاع راجل و ست ماشيين لقوا طفله فى اللفه
خدوها و ربوها لغايه ما كبرت
وفى الاخر طلعت أمهم




- مرة ثلاث مساطيل راكبين عربية ففجأة
العربية وقفت فواحد قال للتانى :
"انزل شوف العربية مالها" فنزل مطلعش
فنزل التانى يشوفه فمطلعش
فنزل الثالث قال لهم :"فيه إيه ؟؟
" فقالوا له :"هسسسسس العجلة نايمة"




- مره اتنين مساطيل بيحششوا
فواحد بيقول لصاحبه
شايف النمله اللي فوق الجبل رد التاني وقاله
اي واحده المغمضه ولا المفتحه




-واحد مسطول الظابط قالة "اسمك اية"
قالة "انا ياباشا? قالة "لا انا يا اخويا"
قالة "سعيد يا باشا" قالة "سنك كام"
قالة "انا يا باشا" قالة "لا انا يا اخوية"
قالة "انت 42 43 "




- واحد مسطول بيسألوه : انت ساكن فين؟
قالهم: عارفين بيتهوفن قالو آه عارفينه
قالهم البيت االلي جمبه






- مره واحد مسطول رجع بيتهم متأخر، اخته فتحتله قالها كنت فين يافاجرة لحد دلوقتي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق