نكت مش قد كده

- مدرس سأل طالب بلدياتنا، لما تكبر هاتكون ايه : عجوز طبعا!!


- واحد بلدياتنا اتصل بالاستعلامات قال لهم إديني رقم المطافي،

الموظف قال له: 999

قال: يعني تلات تسعات؟

الموظف قال: أيوة تمام

قال: طيب أنا ماعنديش غير تسعة واحدة في التليفون.

قال له: والله إنك صعيدي صحيح.

يووووه ومركب كاشف كمان ؟؟؟ ياعفريت



- بلادينا قال لصاحبه: بتشرب قهوة بالليل؟

صاحبه قال له: أنا إذا شربت قهوة بالليل ما أقدرش أنام

بلدينا رد: أنا بقى عكسك، إذا نمت ما أقدرش أشرب قهوة



- بلدينا بيفتح الثلاجة على مهله وببطء شديد ليه؟

عشان يكتشف مين بيفتح النور


 

- واحد بلدينا اتهموه بالذكاء ... طلع براءة


- واحد بلدينا كل ما يخلف ولد يموت، اتفق هو ومراته إذا جالهم ولد يسموه مبروك

يوم ما ولدت مراته، طلعت الممرضة، بيسألها، ها؟ إيه اللي حصل؟

قالت له: ألف مبروك يا حاج

رد قال: يا بووووي .... هأصرف عليهم منين دول كلهم؟



- واحد بلدينا ماشي ع الرصيف

شاف واحد سأله: هو فين الرصيف الثاني؟

رد عليه: الناحية الثانية

بلدينا قال: حاجة تدوخ!! ... والله أنا سألت الناحية الثانية قالو لي هنا!!



- واحد بلدينا عايز يعمل عملية انتحارية، قام دخل مطعم وضرب نفسه بسكين

تلاتة زباين ماتوا من الضحك!!!


 
- تلميذين من بلدياتنا وصلوا المدرسة متأخرين

سأل الأستاذ واحد منهم كان بيعيط قوي: إيه اللي جابك متأخر كدة

قال وهو بيعيط: أصل الشلن بتاعي وقع مني

 وكنت عمال أدور عليه علشان ماعييش غيره

فسأل الثاني: طيب وإنت بقى كنت بتدور معاه برضه؟

قال: لا يا أستاذ، أنا كنت دايس ع الشلن برجلي !!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق