خمسين جنيه

طبعا كلنا عارفين الشباب الروش اليومين دول مش بيفضل
في جيبهم مليم احمر اخر اليوم
( طبعا زمن الملاليم خلص ) 
كمان مش بيفضل في رصيدهم قرش واحد حتي يدي بيه ميسد كول للمزه
( طبعا القرش مالهوش لازمه برضه )
اخويا  قرر انه يطلب من ماما فلوس علشان يشحن ولكن
للاسف بابا حالف علي ماما بالطلاق لو ادتله فلوس او حتي حولتله رصيد
يعمل ايه ... يعمل ايه   !!!
فكر و قرر انه يتصل بتيته علشان يطلب منها فلوس وكان يوم مطلعتلوش شمس
ودار بينهم الحوار ده
اخويا  : إزيك يا سيتى.
تيته : بنتى .. إيه بنتى دى يا قليل الأدب .
اخويا : يا ستى بقولك ازيك يا ستيييى .
تيته : أنت بتزعق ليه يا واد أنت ..  أنا بافتكر بتقول بنتى .
اخويا : بتفتكرى إيه !! هو أنتى يا ستي حتى بتفتكرى إسمك .
تيته : جسمك .. ماله جسمى يا قليل الأدب .
اخويا : يا ستى إرحمينى شويه بقي وشيلى الزلط اللى فى ودانك .
تيته : قدامك !؟ هو إيه اللى قدامى يا واد أنت .
اخويا : يوووووووووه يادى النيله .
تيته : البليله .. أه البليله حلوه والله.. دا حتى أنا نفسي في طبق بليله باللبن كده يا واد وعليها شوية مكسرات وكده يعنى .
اخويا : يا حول الله يا رب هو حد جاب سيرة البليله يا ناس .
تيته : القلقاس !؟ أه بأحب القلقاس أهو كله نعمة ربنا .
اخويا : يا ستى ابوس ايديكي أرحميني أنا لا جيبت سيرة قلقاس ولا أناناس .
تيته : لأ لأ لأ عيب يا بنى ..عيب لما تجيب فى سيرة الناس .
اخويا : يا ستى هو أنا جيبت في سيرة حد .
تيته : أه يوم الحد كان إمبارح بس والنبى يا بنى ما أنا فاكره النهارده إيه!!؟
 يكونش النهاردة الجمعه يا واد .
اخويا : لا يا ستى النهارده الخميس .
تيته : البوليس!! وعايز منك أيه البوليس إنت عملت إيه يا منيل على عينك؟
اخويا : يييييه بقولك إيه يا ستى نفضى ودانك وطرطقيهم كده وإسمعينى .
تيته : رضعينى !! أرضعك إيه ياواد أما إنك قليل الأدب صحيح .
اخويا : يا ستى أنا إتفطمت من زمان الحمد لله بس عايز منك قرشين كده سلف .
تيته : علف !! إنت بتربى بهايم يا واد ؟؟
اخويا : يا ستى بقولك سلف !! سلفينى خمسين جنيه عايز أشحن التليفون .
تيته : كومبيليزون !! كومبيليزون إيه يا للى مش متربى .
اخويا : يا ستى حرام عليكى الرحمة حلوة برضه أبوس ايد اللى خلفوكى
عايز خمسين جنيه سلف علشان أشحن .
تيته : أشتم !! وكمان عايز تشتم يا قليل الأدب .
اخويا : بقى كده يا ستى طب ماشى خدي عندك بقا !! بقولك إيه يا ستى .
تيته : وظيفتى .. وظيفة إيه يا بنى أنا طالعه علي المعاش من زمان .
اخويا : رمان إنتى عايزه يا ستى تاكلى رمان .
تيته : أه نفسي في السمان .. هو فيه سمان دلوقتى يا بنى من بعد أنفلونزا الطيور .
اخويا : أه العبور !! أه ده كان سنة تلاته وسبعين .
تيته : سامعين ؟؟ سامعين إيه خير الله إما إجعله خير هو فيه حاجه .
اخويا : بتقولي ايه يا ستى ..عايزة قهوة سادة .
تيته : عياده ..عايز تودينى العيادة ليه يا بنى هو أنا عيانه .
اخويا : صقعانه .. صقعانه ليه بس يا ستى دا حتى الجو النهاردة حر .
تيته : كفالله الشر !! شر إيه يا بنى اللى بتقول عليه ده .
اخويا : بقولك إحنا على البررررر .
تيته : أه يابنى منا عارفه الخروف ليه فرو .. وبيبقي كمان تخين .
اخويا : أه إبنك حسين !!..ماله إبنك حسين .
تيته : العجل سمين !! أه هانجيب إن شاء الله في العيد عجل ندبحه ولازم يكون سمين .
اخويا : إيه يا ستي بتقولي ايه .. أسفين .. طب أسفين ليه !!
تيته : عايز خمسين جنيه !! طب مش تقول كده من الأول هو أنت مكسوف منى يا واد ههههههههه .
اخويا : ياااااااااااااااااااااااه أخيرآ يا ستى الحمد لله .. هاتى بقى .
تيته : أجيب إيه ؟
اخويا : هاتى الخمسين جنيه !!
تيته : تحسين بيه .. تحسين بيه مين يا واد .
اخويا : يالهووووووووووووووووووووووووى


 
اقولكوا ايه الطم ولا تلطموا انتم!!!
بلاش الطم أنا
ههههههه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق