ضحكه ببلاش كده





* واحد كسلان جداً ...بيقول لصاحبه : مش انا اشتغلت . قال له مبروك اشتغلت فين ؟؟ قال له في مطبعه... اقعد علي الورق علشان ما يطرش

* لية الديك عندة زكام ؟ علشان متجوز فرخة مجمدة

* مرة 3 أطفال راحوا محل لعب واحد بيقول للراجل: عمو عمو عايز بلونة. الراجل جاب السلم وطلع جاب له بلونة ونزل فسأل التاني: وانت عايز ايه؟ .قال له بلونة ..قال له ماقلتش ليه وانا فوق!! المهم طلع جابهاله وهو فوق سأل الولد التالت: وانت كمان عايز بلونة؟؟؟ قال له لأ... فنزل الراجل وقال له : امال عايز ايه؟. قاله عايز بلونتين

* صرصار ندل عزم 4 اصحابه علي الغدا ولما اتجمعوا كلهم ... شد عليهم السيفوووووون

* بيقولوا لجحا ... الحق يا جحا تعبان دخل غرفة مراتك ...فقال لهم : سيبوه يستاهل

* مره واحد بيسأل صاحبه عارف ليه الدكتور بيخبي وشه وبيحط كمامه وهو داخل غرفةالعمليات ؟؟؟ فقال له ليه ؟ قال له علشان محدش يعرفه من اهل المريض لو العمليه منجحتش

* واحدة بتتكلم مع صاحبتها بتقولها .... أنا جوزي نساي جدا كل يوم يقولي أنا نسيت مفتاح المكتب ، أنا نسيت مفتاح الشقة......... ردت صاحبتها وقالت لها : طب أنتى أرحم منّي أنا جوزي كل يوم يقول لي أنا شفتك فين قبل كده

* في بقرة دخلت السجن ليه ؟؟؟ شافوها تأكل حشيش

* واحد مسطول ماشى فى بيتهم خبط فى امه.. راحت قالت له:انت اعمى؟؟ مش شايفنى؟؟ بص لها بمنتهى الهدوء وقال:لأ انا شفتك طبعآ بس مش فاكر فين؟؟

* مره واحد كان ماشي في الشارع بيقول حماتي حماتي.... واحد معدي بيقوله مالهاحماتك؟؟ قال له الحمار رفسها ماتت ، قاله كل الناس دي جاية تعزي في حماتك؟؟ قاله لأ دول جايين يشتروا الحمار

* واحد بيسال صاحبه ليه الورق بيسقط في الخريف قاله اصله ما ذاكرش حاجه طول الصيف





* صرصار خارج من السوبر ماركت فرحان عشان شاف صورته على علبة ريد



* واحدة عندها قطة كل ما تيجي تتخلص منها ... القطة ترجع تاني.... فبعتت ابنها يتخلص منها و يرميها بعيد عن البيت عشان ما ترجعش ... راح واخد القطة وقعد يلف يلف لحد م تاه عن البيت ورجع متأخر فسألتة والدتة اتأخرت لية؟؟ قال لهاانا تهت ......قالت له طب رجعت ازاي؟؟؟ قال لها مشيت ورا القطة

* اتنين ستات عواجيز نفسهم يتجوزوا وطبعا مش لاقيين فكروا يعملوا اعلان فى الجرنال كتبوا فية تزوج واحدة ..و احصل على الثانية ( مجانا )

* واحد غبي قعد يتكلم قدام المروحة ليه؟ عشان يتكلم عالهواء مباشرة

* خروف سأل خروف ليه عدى عليك عيدين ومادبحتش رد عليه وقال له اصل مكتوب فى شهادة الميلاد حمار

* واحده عجوزه ماشيه في الشارع ...لقت مرايا على الارض ... اخدتها وبصت فيها.... فقالت: ليهم حق يرموها

* واحد بلدياتنا بيتخانق مع واحد فضربه على وشه فقاله..... ليه ما قفايا موجود

* واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع
* ميكروباص ماشى بينادى الخانكة..الخانكة رد واحد ماشى وقال ربنا يشفى
* واحد بلدياتنا قتل مراته عشان رضيت تمسك إيده

* واحد ترزى ماشى فى حتة مقطوعة خيطها
* واحد ترزى اجوز واحدة قصيرة فك تنيتها

* مرة واحد فكهاني بيغازل مراته بيقوللها ياأم خدود زي التفاح وضحكة زي الفراولة وبق زي الكريز راحت مرات النجار شافت كده فغارت.. راحت قالت لجوزها غازلني قاللها : يا أم عنين شبكت قلبي بمسامير ياللي حبك مقطعني بمنشار يا لزقة بغره

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق